روش تدریس عددهای سه رقمی تقریبی ریاضی دوم ابتدایی صفحه های 66-65-64
هدف کلی : آشنایی دانش آموزان با اعدادسه رقمی

اهداف جزیی: انتظار می رود شاگردان بعد از تدریس این درس بدانند که :
برای نوشتن یک عددسه رقمی در جدول ارزش مکانی ابتداعدد مربوط به مرتبه صدگان – بعد عددمربوط به دهگان وسپس عدد مربوط به مرتبه  یکان درجدول نوشته می شوند.
می توان اعداد ده تاده تا اضافه نمود ودر جدول ارز ش مکانی نوشت .
می توان اعداد راصد تا صد تا اضافه نمود ودر جدول ارزش مکانی نوشت.
می توان اعدادرا صد تا صدتا برروی محور اعدادنوشت.
گاهی مواقع می توان با حذف رقم یکان یک عدد آن را بصورت تقریبی نوشت .
گاهی مواقع می توان با حذف رقم یکان ودهگان یک عدد آن رابصورت تقریبی نوشت.
اهداف رفتاری:انتظارمی رود شاگردان بعد از پایان این درس بتتوانند:
یک عدد سه رقمی رادرجدول ارزش مکانی قراردهند وبخوانند.
یک عدد راده تاده تا اضافه کنند وادامه دهند.
یک عدد راصد تاصدتا اضافه کنندوادامه دهند.
مقدارتقریبی یک عدد رابا حذف رقم یکان یا رقم دهگان بگویند.
نحوه تدریس:
معلم : تعدادی صد تایی – ده تایی در اختیار هرگروه قرارمی دهد (5صدتایی و5ده تایی) واز آنها می خواهد که عدد120رانمایش دهند.
شاگردان : یک صدتایی ودوده تایی جدا می کنند.
معلم : حالا جدول ارز ش مکانی رارسم کنید واین اعدا راداخل جدول قراردهید(نظارت).
شاگردان: دستورکار رااجرا می کنند.
معلم : حالا یک ده تایی به 120اضافه کنید وعدد به دست آمده را در جدول بنویسید.
شاگردان : اجرا می کنند ومی نویسند:130
معلم : حالا یک ده تایی به 130اضافه کنید وعدد به دست آمده رادر جدول بنویسید.
شاگردان : دستور کار را اجرامی کنند.
معلم : چند تمرین دیگر انجام می دهد.
معلم : حالا 2صدتایی جداکنید وعدد آن رادر جدول قراردهید.
شاگردان : دستورکاررا اجرامی کنند.
معلم : حالا یک صدتایی به عدد200اضافه کنید.
شاگردان: دستورکار را اجرا می کنند ومی نویسند 300
معلم : حالا یک صدتایی به 300اضافه کنید وعدد به دست آمده رابنویسید.
شاگردان : دستورکاررااجرامی کنند.
معلم : چند تمرین انجام می دهد.
معلم : بچه ها حالا یک محور اعدادرسم کنید واعدادرا صد تا صد تا برروی آن بنویسید.(نظارت)
شاگردان : دستورکاررااجرامی کنند.
معلم : بچه ها من چند عدد راروی تابلو می نویسم 362-576-123 ازشما می خوام این اعدادرادردفترتان بنویسید وبجای رقم یکان آنها صفر قراردهید . ببینید چه عددی به دست می آید .(کنترل – نظارت – راهنمایی )
شاگردان : دستور کار رااجرامی کنند.
معلم : عدد123چند می شود؟                         شاگردان : 120
معلم عدد576چند می شود ؟                        شاگردان : 570
معلم : عدد362چند می شود؟                       شاگردان : 360
معلم : آفرین  بچه ها شما مقدارتقریبی عددهایی را که من نوشته بودم رانوشتید.                                                  مقدارتقریبی این اعداد رابه روش دیگری نیز می توان نوشت وآن اینست که به جای رقم یکان ودهگان آنها عدد صفر قراردهیم حالا شما باقراردادن صفر به جای یکان ودهگان مقدارتقریبی عددها رابنویسید.
شاگردان : دستورکار رااجرامی کنند.
معلم : عدد123چند می شود؟                       شاگردان : 100
معلم : عدد576چند می شود؟                      شاگردان : 500
معلم : عدد 362 چند می شود؟                    شاگردان : 300
معلم : با ارائه توضیحات تکمیلی درس راپایان می دهد.


طبقه بندی: ریاضی دوم، آفرینش، آموزشی، ارزشیابی، روش تدریس،

تاریخ : دوشنبه 9 بهمن 1396 | 11:20 ق.ظ | نویسنده : قبول | نظرات
.: Weblog Themes By SlideTheme :.